Franczyza w sektorze usług finansowych. W czym tkwi jej fenomen?

Dodano: miesiąc temu Czytane: 93

Nie masz zbyt dużych pieniędzy na założenie własnego biznesu? Jednym z rozwiązań może być franczyza w sektorze finansowym.

Franczyza w sektorze usług finansowych. W czym tkwi jej fenomen?
Nie masz zbyt dużych pieniędzy na założenie własnego biznesu? Jednym z rozwiązań może być franczyza w sektorze finansowym. Taki wybór pozwala ograniczyć własne koszty na starcie dzięki zaangażowaniu partnera, który oferuje zazwyczaj darmową reklamę, marketing czy szkolenia. Co ważne nie trzeba deklarować wyłączności na oferowanie usług i produktów  tylko pod jedną marką. Na początku liczy się umiejętność sprzedaży nowych usług i produktów. W Polsce według różnych szacunków liczba placówek franczyzowych w rozmaitych branżach (finansowa, handlowa, modowa) sięga już 70-80 tysięcy. Według raportu firmy doradczej Profit system i portalu Franchising.pl tylko w 2017 r. na rynku przybyło ponad 4,3 tys. sklepów i punktów usługowych na licencji.

Monetia, właściciel jednej z największych sieci placówek obsługujących transakcje gotówkowe, każdego roku odnotowuje przyrost punktów sprzedaży o kilkanaście procent, a tempo ich wzrostu jest możliwe m.in. dzięki kolejnym franczyzobiorcom. Spółka aktualnie posiada 806 placówek na terenie Polski, z czego 638 działa na zasadzie franczyzy. O tym, co powoduje, że mieszkańcy naszego kraju decydują się na prowadzenie działalności w takim modelu biznesowym, opowiada Karolina Sławińska dyr. marketingu Monetii.

Dlaczego Polacy przystępują do systemów franczyzowych? Jak się okazuje powodów dla których warto rozważyć biznes oparty na franczyzie jest wiele. Współpraca z partnerem posiadającym doświadczenie w prowadzeniu biznesu, stanowi dla przedsiębiorców bardzo korzystne rozwiązanie. Do zalet współpracy opartej na franczyzie zaliczyć można nie tylko mniejsze ryzyko niepowodzenia inwestycji, ale także wsparcie w kwestiach organizacyjnych i merytorycznych oraz dostęp do know-how, tak niezbędnego w prowadzeniu biznesu. Co ważne franczyzobiorca może liczyć na pomoc na każdym etapie współpracy.

- Analiza, której celem jest wykluczenie ewentualnej porażki, sprawdzenie czy otwarcie placówki w danej lokalizacji będzie opłacalne, to tylko niektóre procedury, jakie podejmują franczyzodawcy na początku współpracy. Kolejnym krokiem jest zadbanie o wyposażenie nowej placówki w takie materiały, jak np.: ulotki, plakaty czy odpowiednie dokumenty, ale także dostarczenie niezbędnych narzędzi - komentuje Karolina Sławińska, dyrektor marketingu Monetii. Przedsiębiorca może liczyć na pomoc nie tylko na początku współpracy, ale przez cały okres jej trwania. - Franczyzobiorcy pozostają w stałym kontakcie z regionalnymi dyrektorami sprzedaży, dzięki czemu mogą na bieżąco ustalać cele sprzedażowe czy rozstrzygać kwestie dotyczące lokalnego rynku płatności gotówkowych. Mają również dostęp do zaplecza marketingowo-organizacyjnego, analiz rynkowych oraz co ważne szkoleń np. z obowiązujących procedur czy technik sprzedaży. Wraz z otwarciem placówki na wstępie uzyskują także duży portfel stałych klientów – dodaje Karolina Sławińska  z Monetii.

Jak się okazuje franczyza – prowadzenie biznesu pod szyldem innej marki, jest ciekawym rozwiązaniem dla przedsiębiorców. Dlatego osoby, które dysponują kapitałem, chcące rozwinąć lub zacząć działalność w branży finansowej, powinny rozważyć działalność w takim modelu biznesowym.

 


Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Ukryj formularz
Captcha
Przepisz tekst widoczny na obrazku.